Sedam najčešćih razloga za promjenu računovodstvenog servisa

U poslovnom životu kad tad dođe trenutak kada morate raskinuti poslovnu suradnju jer mislite kako za svoje novce ne dobivate dovoljno i kako postoje neke druge opcije za koje Vi smatrate da bi Vam donijele puno veće benefite. U ovom tekstu ću se osvrnuti na, po mom mišljenju, sedam najčešćih razloga zbog kojih poduzetnik odluči promijeniti računovođu.

Ne zanimaju ih Vaši poslovni ciljevi

Prvi razlog je nezainteresiranost računovođe za poslovne ciljeve poduzetnika. Uloga računovođe nije samo puko unošenje poslovne dokumentacije niti zbrajanje i oduzimanje brojki. Računovođa mora biti Vaš konzultant, a to znači da mora biti upoznat sa Vašim poslovanjem i ciljevima kako bi Vam mogao dati savjete i usmjeriti Vas prema željenom cilju.

Ne obavještavaju Vas o promjenama koje su Vam važne

Brojni propisi i učestale promjene imaju značajan utjecaj na poslovanje poduzetnika. Upravo iz tog razloga bitno je imati računovođu koji prati propise i upozorava poduzetnika na novonastale promjene koje mogu imati značajan utjecaj na njegovo poslovanje. Na taj način računovođa može pomoći poduzetniku kako bi poboljšao vlastito poslovanje ili ispravio određene greške kako ne bi imao nepredviđenih troškova u budućim razdobljima. Upravo se u ovom dijelu vidi koliko je računovođa bitan faktor za samo poslovanje poduzetnika.

Umjesto prevencije orijentiraju se na reakciju

Računovođa mora prepoznati moguće prijetnje ili pogreške koje poduzetnik čini, a mogle bi znatno utjecati na njegovo poslovanje. Obveza računovođe je upozoriti poduzetnika na moguće probleme u budućnosti i ponuditi optimalna rješenja za otklanjanje prijetnje prije nego problem nastane. Ako računovođa ne prepoznaje prijetnje koje mogu imati značajan utjecaj na poslovanje u budućnosti postoji mogućnost kako će u trenutku otkrivanja problema već biti prekasno.

Ne znate što točno rade za Vas

Poduzetnici vrlo često znaju reći: ”Ja svom računovođi platim, dam papire i on zna što dalje s njima.” Neke poduzetnike ne zanima što računovođa radi , ali postoje i poduzetnici koji vole biti upoznati sa poslom koji računovođa obavlja. Ipak, vrlo je bitno da poduzetnik zna ulogu računovođe i poslove koje obavlja jer u konačnici računovođa je dio Vašeg tima i osoba koja najbolje poznaje financijsku situaciju vašeg poslovanja. Ovdje je vrlo ključna komunikacija i sama transparentnost između poduzetnika i računovođe.

Jamče Vam stvari koje nije moguće ostvariti

U mnogim djelatnostima konkurencija je vrlo jaka, a uspješan poduzetnik je onaj koji zna na koji način privući kupca. Neki od njih obećavaju i jamče stvari koje nije moguće ostvariti s ciljem kako bi stekli Vaše povjerenje i ostvarili poslovnu suradnju. Kako bi neki rekli: ”Ako zvuči predobro, vrlo vjerojatno nije istina.” Zadržati klijenta je puno teže nego ga privući. Ključ uspješne poslovne suradnje leži u iskrenosti i transparentnosti, a sigurno ne u obećavanju stvari koje nije moguće ostvariti.

Nedostatak komunikacije i favoriziranje pojedinih klijenata

Uspješnost poslovanja ovisi o transparentnoj, razumljivoj i prije svega redovitoj komunikaciji. Računovođa i klijent moraju biti u stalnom kontaktu kako bi pravovremeno reagirali na novonastale promjene. Nedostatak komunikacije najčešće je posljedica favoriziranja pojedinih klijenata, bilo to zbog njihove veličine ili cijene koju plaćaju za računovodstvene usluge. Jednaki pristup prema svim klijentima predstavlja temelj za uspješan poslovni odnos.

Cijena

Svaki poduzetnik teži smanjenju troškova i povećanju prihoda, ali je vrlo bitno znati koje troškove treba rezati. S obzirom na ulogu računovođe, računovodstvo bi zasigurno trebalo biti jedna od posljednjih opcija kada je u pitanju rezanje troškova. Promjena računovođe može imati pozitivne i negativne posljedice na Vaše poslovanje pa je potrebno vrlo dobro razmisliti prije donošenja takve odluke. Treba napomenuti kako kvalitetno računovodstvo ne mora nužno biti skupo jer visoka cijena ne mora uvijek jamčiti kvalitetnu uslugu.

[post-carousel id=”2216″]

stručni specijalist korporativnih financija, ovl. rač.